Beyond Your Mind. Think further, feel good.

Home > BYM Media > Ons verhaal achter BYM! Interview in Textilia

Ons verhaal achter BYM! Interview in Textilia

Jongste zoon van Henri Fetter zet nieuw mannenmodelabel Beyond Your Mind op. Julian Hendriks treedt in de voetsporen van zijn vader, wijlen textielondernemer Henri (Hans) Fetter – bekend van onder meer kledingketen Fooks en grondlegger van Ball Jeans. Samen met Daan van den Burg is hij het mannenmodelabel Beyond Your Mind (BYM) begonnen.

Julian Hendriks en Daan van den Burg zijn beiden nog maar twintig jaar maar aan ambitie geen gebrek. Twee jaar geleden vatte Julian Hendriks het plan op om in de voetsporen van zijn vader te treden. Wijlen textielondernemer Henri (Hans) Fetter is bekend van kledingketens Fooks en Canadian Stocks. Julian besprak zijn ideeën om eigen kleding te gaan maken met zijn goede vriend Daan die meteen enthousiast werd. Na twee jaar hard werken aan het ontwerp en de productie van de shirts, de bijzondere verpakking, de website en het bedenken van een social mediastrategie is kledinglabel Beyond Your Mind (BYM) dan eindelijk een feit.

Gefeliciteerd met de eerste collectie van BYM! Vertel, waar kwam het plan voor een kledingmerk vandaan?

“De passie voor kleding zit in mijn bloed. Mijn vader begon ook al op zijn 19e met kleding. Zijn merken, waaronder Ball Jeans, zijn uitgegroeid tot mooie grote Nederlandse modemerken. Helaas is mijn vader in 2014 overleden. De interesse voor kleding en textiel heeft hij duidelijk aan mij doorgegeven. Met BYM wil ik mijn droom waarmaken en tegelijkertijd mijn vader trots maken. Dit motiveert mij extra om niet alleen een stijlvol merk neer te zetten, maar ook om van BYM echt iets bijzonders te maken.”

Waar staat Beyond Your Mind voor?

“Onze slogan is ‘Think Further, feel good’. BYM is meer dan alleen een logo op de borst van een polo of een sweater. Onze eerste collectie van polo’s (korte en lange mouw) en sweaters zijn niet zomaar ‘kledingstukken’. Ze zijn perfect afgewerkt en worden in Portugal gemaakt van speciaal voor BYM geproduceerde comfortabele stoffen. De shirts hebben bijzondere details én een prachtige slimfitpasvorm. We hebben over BYM dus letterlijk ‘verder nagedacht’ dan een snelle productie en een vlotte verkoop. Bij BYM is over alles nagedacht: de absolute kwaliteit en de luxe uitstraling van stof, pasvorm en details.”

Hoe onderscheiden jullie je nog meer van de concurrent?

“BYM levert betaalbare topkwaliteit. Onze sweaters hebben een verkoopprijs van Euro 89, de polo’s lange mouw Euro 79 en de polo’s korte mouw Euro 69. Daarmee heb je meer om je lijf dan zomaar een shirt. BYM is echt kwaliteitskleding. Dat merk je al als je een web-order plaatst. De shirts worden verpakt in een luxe box met magneetsluiting en elke klant krijgt een persoonlijke notitie. Alleen al het uitpakken is een feest. Laat staan het aantrekken. Onze polo’s en shirts zitten zo perfect! Die doe je alleen nog maar uit om even te wassen. BYM zal zich ook op een bijzondere manier onderscheiden op social media. Ook daar hebben we al een hele strategie voor bedacht.” 

Waar hopen jullie over vijf jaar te staan?

‘’Over vijf jaar hopen we sowieso veel naamsbekendheid te hebben. BYM moet een eigen plek in de mode-branche veroveren. En wie weet hebben we dan al een eigen winkel. Voorlopig richten we ons op verkoop via de webshop www.beyondyourmind.nl en via shop in shops. 

Wat is jullie volgende stap?

‘’Wij gaan winkels in het hogere segment benaderen met de vraag of zij onze collectie willen opnemen. We zoeken daarbij wel naar winkels met een luxe en toch stoere stijlvolle uitstraling. De omgeving moet natuurlijk wel bij ons merk passen.’’

Gaan jullie ook op beurzen staan om jullie merk kenbaar te maken?

‘’Dat hoort ook zeker bij onze plannen voor het uitrollen van BYM. Het zou heel chill zijn om ons te presenteren in De Modefabriek.” 

 

Bron: textilia. Geschreven door Mehtap Gungormez.